Tuesday, January 17, 2012

Esther ist 3 geworden!

ESTHER SAI 3-AASTASEKS! Alles Gute zum Geburtstag, Esther ! :)



Ärkasin täna väga vara, kuna väike õde sai aasta vanemaks :) Hommikul avas kinke ning sõime kõik koos hommikusööki. Peale seda läksin kooli nagu tavaliselt.

Kool algas kahe keemiatunniga, mille ma vastupidasin ainult tänu sellele, et me Laraga arutlesime, millega Herr Tieke nädalavahetusel tegeleb ning kas ta mängib kodus ka nende molekulimudelitega. Naersime palju, kirjutasin ka küsimusi tekitavaid võrrandeid üles. Kahjuks tekitasid need nii palju küsimusi, et ma ei osanud kuskilt alata ja siis sai tund läbi. Edukas. 
Järgnes topelttund saksa keelt, see oli isegi täitsa edukas. Õnneks saan meie hetkel lugemisel olevast raamatust "Woyzeck" päris hästi aru ning saan koduseid töid kenasti kaasa teha ning tunnis on kerge followida, mis arutlemisel on. Samuti on see hea viis mitte magama jääda, kui suudad kaasa mõelda ja saad aru, mida kirja paned.
Matemaatika oli täna totaalne lammaste kokkutulek. Ausalt, tegime üht ülesannet terve tunni ja õpetaja pidi peaaegu raevust laua ära sööma. No nii kuri ta ka polnud, aga kaugeltki polnud ta meiega rahul. 
Viimane tund oli filosoofia, kus me alustasime mingisuguse esse kirjutamist, ma väga ei jaganud, mida kõik kriblavad, siis veidi küsisin pinginaabrilt, sain ka järjele ja alustasin ka oma esseega. See peab homseks valmis olema, pean selle kallal seega veidi pusima. 

Muideks, see on vahva, et meie koolis on nn uus õpilane, nimeks Elisa. Esimest korda nägin teda enne jõuluvaheaega koolis, minu saksa keele tunnis. Kuna ta väga kaasa ei teinud ning oli veidi lost näoga, siis ma lootsin, et ta on ka vahetusõpilane. See oleks lahe olnud. Tegelikult räägib ta puhast saksa keelt ning ei ole üldse vahetusõpilane. Tal on ulme elu ikka. See on umbes nii, et isa on ameeriklane, aga elas 5 aastat Jaapanis, ema on prantslane ning Elisa just koliski Pariisist siia Saksamaale. Siis oskab see tüdruk veel laudsat prantsuse, saksa ja inglise keelt. Kindlasti midagi on puudu veel, aga see on igatahes märkimisväärselt lahe. Igatahes, eile koolihoovis rääkisin temaga veidi juttu ning arutlesime midagi ja siis ma ütlesin jutu vahele, et ma võp. Ta tegi suured silmad pähe ning ei oleks seda uskunud. See oli lahe tunne. Rääksin, et Eestist tulen jne. Ta on megasõbralik ja vahva. Meil oli täna saksa keel ka koos ning väikse 5 min vahetunni ajal tuli ta minu juurde, et rääkida veel koolist ja Eestist ja kõigest. Kohe tunda, et me oleme mingis mõttes samas seisus ning siis tekib selline kontakt või poolehoid. Ta kolis alles 27. dets. siia ning ei tea midagi. Just nagu mina ei jaganud matsu alguses. Vahe on selles, et ta saksa keel on jah perfektne. See läks ka südamesse, et kui Elisa teada sai, et ma vahetusõpilane ning olen oma saksa keele oskuse (nii palju kui seda on) siin omandanud oma 5-6 kuuga, siis ütles ta, et ma räägin voll gut Deutsch :) 

Peale kooli tulin kohe koju. Sõime veel koos lõunat ning siis tegime ettevalmistusi Estheri sünnipäevapeoks, mis toimus samuti meie kodu kolmandal korrusel. Kutsutud oli kuskil 3-5 last. Vahva oli. Nad tegid käejälgi paberile ja meisterdasid. Hüppasid endid segaseks, hea et 2. korruse lagi veel omal kohal on. Siis nad veel sõid ning mängisid ja olid rõõmsad lapsed. Ei, tore oli :) 

Õhtul sõime veel Abendbroti ning vaatasime Sandmanni ning siis meenus mul, et ma pean filosoofiaks esseed kirjutama ning siis ma tulin siia. Nüüd tuli mul õnneks/kahjuks kirjutamise tuju peale ja tänu sellele Sa seda siin hetkel loedki. :)

Lõpetuseks väike vahva video :)




2 comments:

Jane, said...

Tere! Ma küll ei tunne sind, aga sattusin su blogi lugema ja nüüd olen algusest siiani jõudnud.. Tahtsin öelda, et tõesti, su saksa keel on super! Olen ise natuke üle aasta saksamaal(Au pairina tulin) ja tean, et niii kergelt see keel ka ei tule, kui kõik väidavad..Igatahes, hästi räägid ja aasta lõpuks oled kindlasti juba täitsa perfektne :)

Edu sulle! Ja muide, huvitavalt kirjutad, jätka samas vaimus :)

Jane.

Triin said...

Jane! Ma tänan Sind :) See on super, kui inimesed selliseid asju mainivad :) Kus kohas Au Pairina oled ning kuidas Sul endal läheb? Sa võid mulle kirjutada (triinroomet@hotmail.com - ühtlasi ka mu msn) või facebookis sõbraks lisada - Triin Roomet.